Nieuws

Zonnepanelen

Zonnepanelen leveren ondernemers een fikse besparing op!

Waarom zonnepanelen?

Een bedrijf heeft vaak een grote constante energiebehoefte voor bijvoorbeeld zijn productieprocessen, koelinstallaties en verwarming. Vaak beschikt men ook over een groot plat dak. Investeren in zonnepanelen kan dan lonend zijn en een grote besparing op de energienota opleveren. Zo’n investering heeft u doorgaans al binnen 5 jaar terugverdiend. Dit geldt voor zowel grote als kleine bedrijven.

Geld verdienen met een plat dak

Platte daken zijn uitermate geschikt voor zonnepanelen. Ze kunnen naar wens worden gepositioneerd voor een optimale opbrengst en schaduwvorming is vaak te vermijden. Belangrijk is om vooraf een constructieberekening te laten maken en de dakbedekking te inspecteren. Is dit bitumen én reeds 25 jaar oud, dan is het aan te raden deze voor de plaatsing van de zonnepanelen te vervangen of overlagen. Zonnepanelen en dakbedekking hebben beiden een levensduur van minimaal 25 jaar. Zo voorkomt u tussentijdse lekkage door veroudering van de dakbedekking, wat zeer lastig te repareren is.

Terugverdienen binnen 5 jaar

De terugverdientijd van een zonnepaneel bedraagt gemiddeld 5 jaar. Met een levensduur van 25 jaar begint hierna het grote besparen. Factoren die van invloed zijn op de terugverdientijd zijn:

  • De aanschaf- en installatiekosten.
  • Het aantal zonuren.
  • Teruglevertarief van uw energieleverancier.
  • Kwaliteit, garantie en levensduur van de panelen en omvormer.
  • Teruglopend vermogen van de zonnepanelen.

Subsidie of leasen

Wanneer u overweegt zonnepanelen op uw platte dak te laten plaatsen, staat u voor een behoorlijke investering. Geld dat u misschien niet direct voorhanden heeft of liever in uw bedrijfsvoering zou stoppen. Het is daarom goed om te weten dat er diverse mogelijkheden zijn om dit financieel behapbaar te houden. Zo biedt de overheid diverse fiscale mogelijkheden aan om het plaatsen van zonnepanelen aantrekkelijker te maken voor ondernemers. Ook zijn er installatiebedrijven die het zakelijk leasen van zonnepanelen aanbieden.

Weten hoeveel u kunt besparen?

Wilt u weten wat het plaatsen van zonnepanelen op platte daken u op kan leveren of heeft hulp nodig bij het aanvragen van subsidie? Dan kunt u het beste contact opnemen met een professioneel installatiebedrijf. Zij kunnen u adviseren over de aanschaf en verdiensten. Ook kennen zij de weg in subsidieland.

Zo kunt u zich concentreren op wat u het liefste doet namelijk… ondernemen. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws op het gebied van slim investeren? Wij plaatsen regelmatig interessante artikelen!

beveiliging

Hierop moet u letten bij beveiliging van uw evenementen

Kenmerken van goede beveiliging

Langzaam maar zeker komt het einde in zicht van de coronamaatregelen, en veel organisaties kunnen niet wachten tot ze weer evenementen mogen organiseren. Bent u al bezig met het plannen van een nieuw evenement? Wij lichten graag enkele punten uit waar u zeker aan moet denken. In dit blog staat de beveiliging centraal: waar moet u aan denken wanneer u uw eigen beveiliging samenstelt of een beveiligingsbedrijf inschakelt? Wij zetten enkele kenmerken van goede beveiliging op een rij.

Sociale beveiliging

Voor een beveiliger is het belangrijk dat hij of zij sociaal is, en goed contact met mensen kan maken. De beveiliger geeft bezoekers en gasten het gevoel dat ze welkom zijn. Ook ongenode gasten moet de beveiliging met respect behandelen. Een beveiliger mag best een tikkeltje extravert zijn en makkelijk met iedereen kunnen communiceren, ongeacht hun achtergrond. Hij of zij moet dus zeker beschikken over goede communicatieve en sociale vaardigheden.

Representeert uw organisatie

Of u nu zelf de beveiliging regelt of hiervoor een externe partij inschakelt, de beveiliging is altijd een van de elementen die uw organisatie representeert. Ze moeten de werkzaamheden daarom vakkundig uitvoeren, maar ze moeten er zeker ook representatief uitzien en niet opvallen op uw evenement.

Goed team

Heeft u minder ervaring met het organiseren van evenementen en heeft u geen speciaal team dat de beveiliging regelt? Dan raden wij altijd aan om dat over te laten aan een professioneel beveiligingsbedrijf (bij voorkeur een dat zich gespecialiseerd heeft in evenementen). Voor de beveiliging is goede communicatie namelijk uiterst belangrijk. Het team moet goed op elkaar in kunnen spelen en elkaar aan kunnen vullen. Teamwork is key!

Wat zijn uw ervaringen met beveiliging op een evenement? Deel ze met ons via het contactformulier.

buitenreclame

Zo valt uw bedrijf op met de juiste buitenreclame!

Tips om op te vallen met buitenreclame

Als ondernemer doet u er natuurlijk alles aan om ervoor te zorgen dat uw bedrijf goed opvalt. Dat doet u onder andere met mooie buitenreclame. In dit blog vertellen we meer over veelgebruikte soorten buitenreclame en hoe u ervoor u kunt zorgen dat uw bedrijf opvalt.

Gevelbelettering

Het is in eerste instantie belangrijk om te laten zien waar uw bedrijf is. Daarom kiezen veel ondernemers voor gevelbelettering voor u hun pand. Enkele zaken waar u op moet letten bij het ontwerpen van goede gevelbelettering zijn:

  • De kleur: kies voornamelijk voor kleuren die een contrast vormen voor de achtergrond en de letters
  • Het lettertype: houdt het simpel zodat de tekst goed te lezen is
  • De grootte van de letters: van een afstandje moet de tekst goed leesbaar zijn
  • De afstand tussen de letters: dit is een doeltreffend middel om de leesbaarheid te vergroten
  • Eventuele verlichting van de letters

Raamstickers, folie en doeken

Gevelbelettering is niet de enige manier waarop u uw pand kunt laten opvallen. Dit kan namelijk ook door middel van raamstickers, folie voor op de ramen of doeken die u tegen de gevel hangt. Hiermee kunt u iets creatiever zijn. Op een doek of met een raamsticker kunt u namelijk meer tekst kwijt. Maar een goede afbeelding zegt vaak nog veel meer! Daarom is een doeltreffende afbeelding nog de allerbeste optie.

Billboards en omheiningen

Ten slotte willen we nog de buitenreclame benoemen die niet tegen uw pand staat, maar die u daarbuiten neer kunt zetten. Een billboard is bijvoorbeeld een erg goede manier om aandacht te trekken voor uw onderneming. Maar u kunt ook creatiever denken. Heeft u bijvoorbeeld een terras dat u wilt omheinen? Kies dan voor een omheining met tekst om nog duidelijker naar uw klanten te kunnen communiceren.

Wat is uw gouden tip voor buitenreclame? Deel hem met onze lezers via het contactformulier!

Energiezuinige koelcel

Wat een maatwerk koelcel zo energiezuinig maakt

Energiezuinige koelcel nodig?

Heeft u een energiezuinige koelcel nodig voor uw bedrijf? Heeft u bijvoorbeeld een restaurant of andere horecagelegenheid? Dan is het natuurlijk nodig dat er een goede koelcel aanwezig is. Helaas zijn dit wel echte energievreters. Maar ze zijn wel onmisbaar. Hoe kunt u er dan voor zorgen dat de energierekening toch zo laag mogelijk blijft? Door te kiezen voor een energiezuinige koelcel, kunt u besparen op het stroomgebruik. En de meest energiezuinige koelcellen zijn toch echt wel de koelcellen op maat. Wij vertellen er in dit blog wat meer over.

Koelcel op maat gemaakt

Het koelen van producten kost flink wat elektriciteit. U kunt het stroomverbruik zo laag mogelijk houden door een koelcel te kiezen die op maat gemaakt wordt. Zo kunt u er namelijk voor zorgen dat hij helemaal op de behoeften van u en uw bedrijf afgestemd is, en dat er geen stroom verbruikt wordt aan zaken die niet nodig zijn. Op die manier is een maatwerk koelcel een energiezuinige koelcel. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is het feit dat de koelcel perfect in uw pand past en de juiste grootte heeft. Kiest u voor een standaard koelcel, dan kiest u eerder voor een koelcel die iets te groot is dan voor een model dat iets te klein is. Zo wordt een groter oppervlak gekoeld terwijl dat helemaal niet nodig is. En dat is zonde. Bovendien kunt u bij een maatwerk koelcel kiezen voor veel energiezuinige opties.

Energiezuinige maatwerk koelcel

Een belangrijke factor die een maatwerk koelcel energiezuinig maakt, is het feit dat u voor bepaalde energiezuinige koelmeubelen kunt kiezen. Ze zorgen er dan voor dat het koelsysteem zelf kleiner is, en dat er een minder grote ruimte gekoeld hoeft te worden. Bovendien is het slim om te kiezen voor minder milieubelastende koudemiddelen. Andere factoren die een energiezuinige koelcel kunnen maken zijn:

  • HR++-glas in de scheidingswanden
  • Jaloezieën in de koelcel
  • De warmtebronnen in de koelcel (zoals de verlichting) zo minimaal mogelijk houden
  • Verlichting installeren in de koelcel die gebruik maakt van een deurschakelaar of bewegingssensor
  • Zorgen dat u snel in en uit de koelcel bent zodat er zo min mogelijk warmte ontsnapt met praktische deuren en drempel die afgestemd zijn op de manier waarop u de koelcel gebruikt

Bent u nog op zoek naar een maatwerk energiezuinige koelcel? Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie over het onderwerp. Wij helpen u graag met het vinden van een geschikte koelcel voor uw bedrijf.

Wat is salarisadministratie

Uitleg salarisadministratie: wat is salarisadministratie?

Wat houdt salarisadministratie in?

Salarisadministratie is het proces van loon betalen aan uw werknemers en het inhouden van loonheffingen. Ieder bedrijf met personeel in dienst zal zich dus bezig moeten houden met de salarisadministratie. Maar dit is nog geen eenvoudige klus! Het is belangrijk dat dit op de juiste manier gebeurt, zodat uw personeel, uzelf en de belastingdienst tevreden zijn. Wij leggen u graag uit wat salarisadministratie precies is en wat er allemaal bij komt kijken.

Welke taken vallen onder salarisadministratie?

  • De gegevens van de werknemers vastleggen
  • De contracten en salarisgegevens bijhouden
  • Het loon uitbetalen
  • Loonstroken versturen
  • Aangifte doen bij de belastingdienst
  • Jaaropgaven maken en naar de werknemers sturen
  • De betalingen bijhouden in de boekhouding

Wees nauwkeurig

De loonadministratie kan best veel tijd in beslag nemen, zeker wanneer u veel werknemers in dienst heeft. Toch is het wel belangrijk om de administratie met aandacht te doen. Slordige fouten of betalingen die te laat zijn, leveren u alleen maar meer werk op. Zorg er in ieder geval voor dat de gegevens kloppen. Betaal de juiste hoeveelheid loon aan uw personeel en draag het juiste bedrag aan loonheffingen op tijd af aan de belastingdienst. Ook de loonaangifte moet op tijd bij de belastingdienst binnen zijn.

Salarisadministratie uitbesteden

Wilt u zeker weten dat u administratie in orde is? Dan kunt u er altijd voor kiezen om uw salarisadministratie uit te besteden aan een payrollbedrijf. Zij nemen niet alleen de personeels- en salarisadministratie van u over, maar zijn ook juridisch verantwoordelijk voor de risico’s en verplichtingen. U blijft natuurlijk wel de baas over uw onderneming. U bepaalt ook met payroll nog steeds zelf wie u in dienst neemt.

Neem gerust contact met ons op als u hulp wilt bij het vinden van een geschikt payrollbedrijf.

verrassingspakket kerstmis

Verrassingspakketten Kerst

Geef een verrassingspakket voor Kerst

Het is gebruikelijk om met Kerst een goedgevuld kerstpakket cadeau te doen aan uw werknemers. Het is een attent bedankje waarmee u aan uw medewerkers laat zien dat u hun harde werk waardeert. Maar het kan lastig zijn om ieder jaar weer een origineel kerstpakket te vinden. Daar hebben wij een oplossing voor: bestel een verrassingspakket! Uw werknemers krijgen een kerstpakket dat waarschijnlijk origineler is dan het standaard pakket. En u hoeft verder nergens meer naar om te kijken. Lees hier meer over het bestellen van verrassingspakketten voor Kerst.

Waar koopt u een verrassingspakket voor Kerst?

Er zijn online veel verschillende bedrijven te vinden die jaarlijks kerstpakketten verkopen. De beste plek om op zoek te gaan naar een aanbieder van verrassingspakketten is dan ook op het internet. Overweeg bijvoorbeeld om verrassingspakketten van kerstpakketten WWG te bestellen dit jaar. Dan heeft u een goedgevuld verrassingspakket met producten van hoogwaardige kwaliteit. Bovendien zijn er pakketten te vinden in vrijwel alle prijsklassen.

De voordelen van een verrassings kerstpakket

  • Het is origineler dan een traditioneel kerstpakket
  • U bent geen tijd kwijt aan het bepalen van de inhoud van het pakket
  • Voor ieder budget is er wel een passend verrassingspakket
  • Bestel een verrassingspakket voor Kerst eenvoudig online

Wat kunt u verwachten van het pakket?

U weet natuurlijk nooit precies wat er in een cadeau zit. Dat is juist wat een verrassingspakket zo leuk maakt! Wel bestaat een verrassingspakket voor Kerst vaak uit een combinatie van voedingsmiddelen en non-food cadeaus. In sommige gevallen kan de inhoud van het pakket zelfs per werknemer verschillen. Dit wordt dan vaak al aangegeven bij het bestellen van de pakketten.

Heeft u nog goede ideeën voor een leuk en origineel kerstpakket voor 2021? Laat ze weten via ons contactformulier. Wij zijn erg benieuwd!

Machines voor uw bedrijf: kopen of leasen?

De verschillen tussen kopen en leasen

Wanneer u nieuwe machines nodig heeft voor uw bedrijf, kunt u die natuurlijk nieuw kopen. Maar u heeft ook de mogelijkheid om materieel te leasen. Vaak wordt gedacht dat het kopen van een machine veel voordeliger is dan de machines leasen. Maar dat hoeft niet het geval te zijn. Het hangt volledig af van de situatie van uw bedrijf. Wij vertellen meer over de voor- en nadelen van kopen en leasen, zodat u een beslissing kunt maken die bij uw bedrijfssituatie past.

Voor- en nadelen van kopen

Laten we beginnen met de voordelen van het kopen van nieuwe machines:

  • u bent ook daadwerkelijk de eigenaar van de machines
  • u kunt er onbeperkt gebruik van maken
  • omdat u de machines lang kunt behouden, kunt u de afschrijving over een langere periode uitsmeren
  • het is mogelijk om de machines te verkopen als u dat wilt
  • er zijn geen afspraken waar u rekening mee hoeft te houden

Nadelen van het kopen van een nieuwe machine:

  • het is een stuk duurder dan leasen
  • u bent verantwoordelijk voor eventuele verzekeringen, onderhoud en reparaties
  • omdat het bij het vermogen van uw bedrijf wordt geteld, moet u er belasting over betalen

Voor- en nadelen van leasen

Maar ook het leasen van een nieuwe machine heeft zijn voor- en nadelen. De voordelen zijn:

  • u betaalt altijd vaste maandelijkse kosten, wat zorgt voor zekerheid
  • onderhoud en eventuele reparaties zijn niet voor uw kosten, wat betekent dat u helemaal geen onverwachte kosten heeft
  • vaak mag u eens in de zoveel tijd een nieuw model kiezen
  • de kosten die u maakt kunt u in de aftrek meenemen

En de nadelen van lease zijn:

  • u bent niet de eigenaar van de machine
  • u kunt het niet verkopen
  • bij verkoop gaat het (vaak) om een eenmalige betaling, wat niet het geval is bij lease. Dit betekent dat u kosten zult blijven maken

Wat is voor uw bedrijf het meest geschikt, kopen of leasen? Neem contact met ons op, en wij voorzien u graag van advies.

LED

Bespaar op uw energierekening met LED kantoorverlichting

De voordelen van LED kantoorverlichting

Als ondernemer doet er waarschijnlijk veel aan om zo efficiënt mogelijk te werken. Ook op kantoor moet u daar rekening mee houden. Een van de zaken die veel ondernemers over het hoofd zien, is de verlichting van hun pand. Wist u bijvoorbeeld dat u met LED kantoorverlichting flink op uw energiekosten kunt besparen? In dit blog vertellen we er meer over.

Vervangen van lampen

De meeste mensen zijn er al van op de hoogte dat gloeilampen erg onzuinig zijn. Het is ook niet voor niets dat ze eigenlijk volledig uit de winkels verdwenen zijn, net als sommige halogeenlampen. En toch zijn op heel veel plekken nog gloei- en halogeenlampen te vinden. Grote kans dat ook uw kantoor nog door dit soort lampen verlicht wordt. En dat terwijl u flink kunt besparen op uw energierekening door gebruik te maken van LED kantoorverlichting. LED lampen verbruiken nu eenmaal veel minder stroom. Een andere reden dat u bespaart door LED verlichting te kopen, is het feit dat een gloeilamp veel minder lang mee gaat. Een LED lamp gaat gemakkelijk zo’n 15.000 uren mee. Dit vergeleken met een gloeilamp die slechts 1.000 branduren heeft!

Prettiger werken

Overigens is het bedrag dat u bespaart op uw energierekening niet de enige reden waarom u over zou schakelen naar LED kantoorverlichting. Het zorgt er ook nog voor dat u veel prettiger kunt werken! Veel kantoren zijn namelijk verlicht met TL buizen. Een van de grote nadelen van deze lampen, is het feit dat ze een beetje flikkeren wanneer u in het licht kijkt. In sommige gevallen is het zelfs zo extreem, dat u er echt last van kunt hebben. LED verlichting is ook in buizen te verkrijgen, en geeft mooi egaal licht. Bovendien kunt u het licht van 0-100% dimmen.

Beter voor het milieu

Veel bedrijven besteden veel aandacht aan het milieu. Geldt dat ook voor uw onderneming? Dan is het ook verstandig om over te schakelen naar LED kantoorverlichting. Ze verbruiken namelijk een stuk minder energie, wat natuurlijk goed is voor het milieu. Doordat ze minder vaak vervangen hoeven te worden dan andere vormen van verlichting, is er ook minder uitstoot door het productieproces. Bovendien zorgt het voor minder afval, en zitten er geen schadelijke stoffen in LED verlichting.

Redenen genoeg dus om te kiezen voor LED kantoorverlichting! Maakt u ook de overstap? Neem contact met ons op, wij helpen u graag verder door de juiste specialist voor u te vinden.

interim manager

Wat een interimmanager voor uw bedrijf betekent

Vakmanschap van een interimmanager

Wanneer een bedrijf een grote verandering doormaakt, wordt er soms gekozen om extra kennis van buitenaf in te schakelen. Dat kan bijvoorbeeld door het volgen van een leiderschapstraining, maar bijvoorbeeld ook door het inzetten van een interimmanager. Die is gespecialiseerd in het leiden van een organisatie tijdens een overgangsperiode. Maakt uw bedrijf zo’n verandering door, en wilt u professionele hulp inschakelen? Wij vertellen meer over de werkzaamheden van de interimmanager.

Wat is een interimmanager?

De definitie van interimmanagement is ‘de snelle voorziening van senior executives om verandering en transitie te beheren.’ In andere woorden, wanneer een bedrijf een periode van grote veranderingen doormaakt, gaat de interimmanager aan de slag. Hij of zij blijft over het algemeen zo’n 3 tot 9 maanden in het bedrijf. Ze werken nooit voor langere periodes binnen een bedrijf. Het gaat altijd om een tijdelijke functie, of wanneer een bedrijf voorlopig geen andere geschikte persoon kan vinden om er vast te werken. Omdat deze managers veel kennis en ervaring hebben, kunnen ze meteen beginnen en hoeven ze niet ingewerkt te worden. Ze kunnen een cruciale strategie implementeren tijdens de overgang, een managementkloof dichten en de transitieperiode in goede banen leiden.

Waarom kiest u voor interimmanager

Een interimmanager heeft ontzettend veel toegevoegde waarde voor een bedrijf. Hij of zij kan snel, binnen enkele weken en soms al binnen enkele dagen, aan de slag. Ook hoeft de manager niet ingewerkt te worden. Bovendien zijn ze vaak overgekwalificeerd voor de functie, en zijn ze expert in leiderschap. Ze zijn niet betrokken bij de interne cultuur, en kunnen daarom objectief blijven. Ook hebben ze hierdoor vaak een originele visie. Ten slotte kunt u verwachten dat hij of zij altijd uiterst professioneel is. Kortom, wanneer uw bedrijf door een periode van veel verandering gaat, is het aan te raden om een interimmanager in te schakelen!

Klanttevredenheid verhogen met het oog op ISO 9001

Kwaliteitsmanagement van uw bedrijf

ISO 9001 is een begrip in vrijwel iedere sector. Het is de internationale norm voor kwaliteitsmanagement. Het voordeel van ISO 9001, wanneer u hierop uw systeem baseert, is dat u zeker weet dat u continu bezig bent met het verhogen van uw klanttevredenheid. In dit blog vertellen we meer over ISO 9001, en hoe u uw klanttevredenheid kunt verhogen.

Wat is ISO 9001?

ISO 9001 de internationale norm voor kwaliteitsmanagement die in vrijwel iedere sector gebruikt wordt. Het verhogen van klanttevredenheid is een belangrijke motivatie voor een ISO 9001 certificering, maar er zijn nog andere voordelen. Zo biedt het onder andere handvatten om uw (werk)processen in kaart te brengen en te verbeteren. Dit kan voor een kostenbesparing zorgen. Ook maakt het de organisatie inzichtelijk, en wordt er continu en structureel gewerkt aan het verbeteren van uw bedrijf. Uit onderzoek blijkt bovendien dat 60% procent van de bedrijven die ISO 9001 succesvol inzet, een hogere omzet behaalt.

Zo verhoogt u uw klanttevredenheid

Wij geven u enkele praktische tips om uw klanttevredenheid te verbeteren, natuurlijk met het oog op ISO 9001:

  • Maak het niet te moeilijk om klachten of mogelijke verbeteringen te registreren
  • Werk met een centrale registratie van (potentiële) verbeteringen, niet met losse documenten
  • Door data uit verschillende bronnen te analyseren kunnen betere conclusies getrokken worden
  • Zorg, naast het oplossen van een probleem, ook voor het goed analyseren van de oorzaak
  • Binnen het gehele bedrijf moet er bewust aandacht besteedt worden aan kwaliteitsverbetering

Het behalen van de ISO 9001 certificering

Wanneer u een ISO 9001 certificering wilt halen, moet u een managementsysteem ontwikkelen. Dit systeem moet geïmplementeerd en onderhouden worden, en moet voldoen aan de eisen zoals die in de ISO 9001 norm gesteld worden. Er zijn bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in dit soort certificaten. Wanneer u uw kans van slagen wilt vergroten, kunt u hun hulp inschakelen.

Wilt u meer weten over ISO 9001, of andere certificaten? Twijfel dan niet om eens contact op te nemen. Wij vertellen u graag meer!