ISO 9001 is een begrip in vrijwel iedere sector. Het is de internationale norm voor kwaliteitsmanagement. Het voordeel van ISO 9001, wanneer u hierop uw systeem baseert, is dat u zeker weet dat u continu bezig bent met het verhogen van uw klanttevredenheid. In dit blog vertellen we meer over ISO 9001, en hoe u uw klanttevredenheid kunt verhogen.
ISO 9001 de internationale norm voor kwaliteitsmanagement die in vrijwel iedere sector gebruikt wordt. Het verhogen van klanttevredenheid is een belangrijke motivatie voor een ISO 9001 certificering, maar er zijn nog andere voordelen. Zo biedt het onder andere handvatten om uw (werk)processen in kaart te brengen en te verbeteren. Dit kan voor een kostenbesparing zorgen. Ook maakt het de organisatie inzichtelijk, en wordt er continu en structureel gewerkt aan het verbeteren van uw bedrijf. Uit onderzoek blijkt bovendien dat 60% procent van de bedrijven die ISO 9001 succesvol inzet, een hogere omzet behaalt.
Wij geven u enkele praktische tips om uw klanttevredenheid te verbeteren, natuurlijk met het oog op ISO 9001:
Wanneer u een ISO 9001 certificering wilt halen, moet u een managementsysteem ontwikkelen. Dit systeem moet geïmplementeerd en onderhouden worden, en moet voldoen aan de eisen zoals die in de ISO 9001 norm gesteld worden. Er zijn bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in dit soort certificaten. Wanneer u uw kans van slagen wilt vergroten, kunt u hun hulp inschakelen.
Wilt u meer weten over ISO 9001, of andere certificaten? Twijfel dan niet om eens contact op te nemen. Wij vertellen u graag meer!